SJ ny Top2000-partner

SJ - ny i Top2000Svenska Fotbollförbundet har i dagarna skrivit samarbetsavtal med SJ, vilket innebär att företaget går in i den så kallade Top 2000-gruppen. Top2000-gruppen består nu av 15 profilstarka samarbetspartners som har ett antal exklusiva rättigheter kring A-landslagsspelarna (herrar) och A-landskamperna på hemmaplan.
- Våra klubbar, ledare och spelare, har rest och reser ofta med tåg till olika idrottsaktiviteter inom landet med SJ, så SvFF är sedan tidigare en stor avtalskund till SJ. Därför är vi både glada och stolta över att få SJ som partner, något som ger oss möjligheter att fortsätta utveckla vår fotboll på olika sätt, kommenterar SvFF:s generalsekreterare Sune Hellströmer.

SJ å sin sida vill bidra till att ytterligare fylla landets fotbollsarenor och planerar därför speciella tågresor till landskamper där tågbiljett, inträdesbiljett och eventuellt övernattning ska ingå.

- Vi har fått en unik chans att öka exponeringen av SJ:s varumärke genom att fördjupa samarbetet med Svenska Fotbollförbundet. Vår förhoppning är att nya målgrupper ska få upp ögonen för tågets fördelar, säger Jan Olson, chef för affärsutveckling i SJ AB.
Under de kommande tre åren får SJ använda Svenska Fotbollförbundet i sin marknadsföring. Det handlar bland annat om marknadsaktiviteter som reklam och annonsering, exponering av SJ:s logo i arenareklam vid landskamper och möjligheten att använda landslagsspelare och ledare i kampanjer. SJ får också ett antal fotbollsbiljetter att använda i samband med kundaktiviteter.

- Det är ytterst angeläget för fotbollen att vi i tider då konjunkturen inte är som bäst ändå kan få företagen att fortsätta satsa på vår sport. Det visar vilket intresse det finns kring svensk fotboll, avslutar Sune Hellströmer.
Top2000