VM-triss - ny möjlighet för föreningarna

Med start i maj kommer Svenska Spel, som fotbollens huvudsponsor, att erbjuda en ny lott till försäljning inför och under fotbolls-VM i Tyskland. VM-Triss, som lotten heter, kommer att säljas dels genom de vanliga spelombuden och butikerna men också genom landets fotbollsföreningar.
Jesper Kärrbrink- Förutom vår miljard till svensk idrott under 2005 och vårt huvudsponsorskap av svensk fotboll så är det roligt att nu även direkt kunna stödja Sveriges fotbollsföreningar med vår VM-Triss, säger Jesper Kärrbrink, vd för Svenska Spel.
Den nya lotten baseras på Triss, Sveriges mest populära och sålda skraplott. VM-versionen är laddad med tre extra skrap, extra vinster samt en speciell VM-lott med en miljon kronor i toppvinst. Fotbollsföreningarna får behålla en del av intäkterna från försäljningen.
- Det känns jättekul att kunna fördjupa vårt samarbete med Svenska Spel och erbjuda våra föreningar den här möjligheten. Vi ser med spänning fram emot det tillskott VM-Triss kan ge föreningarna, säger Janne Larsson, marknadschef på Svenska Fotbollförbundet.
VM-Triss kommer även att säljas där Triss vanligtvis säljs, via Svenska Spels 6 300 ombud från Karesuando i norr till Smygehuk i söder.