MediaMarkt ny officiell partner

MediaMarkt och Svenska Fotbollförbundet har tecknat ett avtal som innebär att MediaMarkt blir officiell partner till SvFF. Samarbetet inkluderar bland annat marknadsföringsrättigheter och ett antal olika aktiviteter som MediaMarkt kommer att genomföra tillsammans med SvFF.

Samarbetet löper initialt under 2018 och innebär att MediaMarkt blir exklusiv partner till SvFF inom segmentet hemelektronik och vitvaror. Med samarbetet vill MediaMarkt komma närmare de svenska fansen och man ser en självklar koppling mellan varumärket och SvFF:s verksamhet.

- Om det är något som kan mäta sig med att vara på plats på arenan under ett mästerskap så är det upplevelsen hemma i vardagsrummet framför en tv med riktigt bra bild och högtalare med riktigt bra ljud. Samarbetet mellan oss och SvFF känns klockrent både vad gäller vårt varumärke och de produkter vi säljer, säger Mia Lund Hanusek, marknadsdirektör MediaMarkt.

Utöver marknadsföringsrättigheter inkluderar samarbetet även biljetter och ett antal olika koncept och aktiviteter som kommer att genomföras tillsammans med SvFF och landslagen.

Första gemensamma aktiviteten blir en tävling som riktar sig till MediaMarkts klubbmedlemmar som har möjligheten att vinna biljetter till den utsålda träningslandskampen mellan Sverige och Chile på Friends Arena den 24 mars. Totalt 50 biljetter kommer att tävlas ut. MediaMarkt kommer också att vara på plats och anordna aktiviteter i Fan Zone i samband med matchen mellan Sverige och Chile i mars.

- Det känns särskilt roligt och relevant att inleda samarbetet med Svenska Fotbollförbundet i år när fotboll står på agendan hos de flesta svenskar i och med VM för herrlandslaget och VM-kval för damlandslaget. Med samarbetet kommer vi närmare fansen oavsett om det gäller på plats under matcher, i våra varuhus eller i våra kampanjer, säger Mia Lund Hanusek.

- Vi har letat efter en partner inom hemelektronikbranschen och nu känns det som vi har hittat helt rätt i MediaMarkt. Vi känner att vi har påbörjat någonting som garanterat kommer att uppskattas av både arenabesökare och TV-tittare. MediaMarkt har visat på en kreativitet och ett engagemang som gör det mycket spännande att vara landslagsintresserad. Håll utkik, säger Mikael Jiffer, marknads- och försäljningschef SvFF.