Händelsefylld vecka i Göteborg

Damlandslaget samlades i Göteborg för inledningen av EM-kvalet i september. Som ni vet gick det sportsliga alldeles förträffligt med seger över Polen. Men det var mycket som hände under några intensiva dagar med landslaget. Många uppskattade aktiviteter och fina erfarenheter inför oktober månads EM-kval mot Danmark.

På fredagen testade spelarna att spela som "sig själva" i EA Sports FIFA 16!

På lördagen var det ICA Kvantum i Landvetter som fick besök, filmen på Facebook fick en räckvidd på 105.000. Samma dag överräcktes också matkassar och fotbollar till flyktingar, den filmen nådde 165.000 på Facebook.

På söndag var det våffelfrukost på Scandic Opalen.

På matchdagen avgick en supportermarsch ledd av Camp Sweden med cirka 200 deltagare från Heden till Gamla Ullevi. Alla i tåget fick möjlighet att bli ansiktsmålade av Göteborgs FF och pimpade av Sportbladet. Ett populärt initiativ som vi bör testa minst en gång till.

Fan Zone var mycket välbesökt, utställare var EA Sports, adidas, Supporterklubben, SvFF, Arkitektkopia och ICA. EM-pokalerna från F19- och U21-landslagens triumfer i somras fanns också på plats.

Samtliga dampartners var matchvärdar och stod som avsändare för det gåvobevis som delades ut till matchens lirare i de båda lagen. Prisutdelarna var två representanter för ICA.

Publikmålet var satt till minst 6.000, och helst 7.000 åskådare. Dit nådde vi inte riktigt (5.460) trots att över 6.000 biljetter distribuerats. Ett uruselt väder tror vi bidrog till att några valde tv-soffan istället för läktaren. Hur som helst är vi inte nöjda men känner revanschlust inför Sverige-Danmark. Kommunikativt hade vi denna samling många intressanta och kul aktiviteter med olika vinklar. Innehållet som publicerades på Facebook och Instagram var verkligen uppskattat och tjejerna tyckte själva att det var kul att genomföra. Vi ser fram emot nya uppslag under oktobersamlingen.

Tack alla för er insats!