Tifo #alltförtröjan
Vid EM-playoffet mot Danmark på Nationalarenan Friends Arena nyttjade adidas sitt matchvärdskap till att ytterligare marknadsföra släppet av den nya tröjan för herrlandslaget.
Vid EM-playoffet mot Danmark på Nationalarenan Friends Arena nyttjade adidas sitt matchvärdskap till att ytterligare marknadsföra släppet av den nya tröjan för herrlandslaget.
Under oktober och november har ett antal viktiga aspekter av fotbollen och idrotten lyfts fram i TV4:s populära programserie Vardagspuls. Teman som integration, föräldrarollen och kost och träning har bland annat avhandlats.
När EM-platsen stod på spel så engagerades hela svenska folket. Något som också visade sig i ett historiskt tittarrekord för Kanal 5. Över två miljoner tittare följde upplösningen av playoff-dramat i Köpenhamn.
Swedbank är en av svensk fotbolls mest långvariga samarbetspartners. I decennier har man varit fotbollens bank och med det nya fyraårsavtalet som löper fram till och med 2018 utökas samarbetet ytterligare.
Vinnare av Energipriset 2015 är Smålandsstenar GoIF. Tack vare sina inspirerande åtgärder för att spara energi fick föreningen komma upp på scenen vid Fotbollsgalan i Globen och ta emot priset på 15.000 kronor från Svenska Fotbollförbundet och E.ON.
Svenska fotbollsföreningar får dela på hela 27,4 miljoner kronor ur Svenska Spels "Gräsroten", som delas ut för tredje året i rad. Totalt delar Svenska Spel ut 50 miljoner till idrottsrörelsens föreningar genom initiativet, som växer för varje år. Störst belopp erhåller Hammarby IF FF med cirka 1,3 miljoner kronor, följt av AIK FF som får drygt en miljon kronor till sin ungdomssektion.
289.617 svenskar hade valt att stödja en eller flera fotbollsföreningar 2015.
Är du medlem i landslagets Supporterklubb? Grattis – ett nytt samarbete med Norrlands Guld kommer ge dig nya erbjudanden och mervärden. Norrlands Guld har länge varit partner till Svenska Fotbollförbundet och Landslagets Supporterklubb, nu kommer det samarbetet utvecklas.
Damlandslaget samlades i Göteborg för inledningen av EM-kvalet i september. Som ni vet gick det sportsliga alldeles förträffligt med seger över Polen. Men det var mycket som hände under några intensiva dagar med landslaget. Många uppskattade aktiviteter och fina erfarenheter inför oktober månads EM-kval mot Danmark.
Vardagspuls är ett dagligt program i TV4 med fokus på hälsa, träning och bra mat. Programmet har som mål att få hela Sverige att bli lite mer hälsosamt. SvFF och Vardagspuls ingår nu ett samarbete där viktiga frågor lyfts fram i programmet genom inslag från den vardagsnära fotbollsverksamheten. SvFF har en omfattande verksamhet med 3226 föreningar vilka året om engagerar barn, ungdomar och vuxna.
Academic Work och Svenska Fotbollförbundet inleder ett treårigt partnersamarbete, främst med koppling till U21- och U23-landslagen. Utöver traditionella rättigheter är förhoppningen att utforska nya sätt att aktivera samarbetet på. En av ambitionerna är att hitta ett gemensamt samarbete i gränslandet mellan utbildning och fotboll.